Bekännelser från en före detta cocosbollsbesatt bastant böna


Att vara besatt eller inte bli, det är nåt att fundera på...

Jag har precis satt i mig en hel burk med oliver. Klockan är omkring tolv på natten. Är det någon som har en del underliga vanor för sig så är det jag. Det är nämligen så att jag, precis som alla andra kvinnor träder in i en period då man ska till och menstruera. Men jag har även en hel massa andra perioder att hålla reda på och jag kan nu helt oblygt och ogenerat berätta att jag just nu är inne i oliv-perioden. Och jag kan rätt och slätt säga att det är roligare att vara inne i en sån än i mens-perioden och springa runt och skvätta och rycka i tampongsnören hit och dit. Jag är just nu istället för att vara menskossa, helt galen i dom gröna liven som ligger i glasburk.

(NY!) Ellinors besatthet denna vecka

           Oliver



(NY!) Ellinors besattheter bakåtledes

Del 1: Cocosbollarna



Jag har alltid varit en periodare vad gäller många saker, både aktiviteter och mat. För att berätta lite om en utav besattheterna; det var när jag gick i 4:an och blev helt frälst i gammeldags cocosbollar. Jag sprang hem från skolan för att få äta mina älskade fluffbollar med lite ljus choklad och cocos. Efter en tre, fyra stycken så ansåg jag att det minsann fick räcka så jag smällde igen kartongen och gick och gjorde något annat istället. Men jag tyckte om dom där cocosbollarna så mycket att jag inte kunde släppa dom ur mina tankar, så inom loppet av någon sekund satt jag med trynet i lådan och smaskade igen. Detta pågick i ungefär en och en halv vecka, men helt plötsligt hade jag slutat tänka  på mina älsklingar. Måste varit för att pappa glömt att köpa, och med mitt redan då dåliga minne så kom jag väl inte överhuvudtaget inte ens ihåg att jag missbrukat dessa cocosbollar.

Fler besattheter följer.
(Dock inte sådana extrema som man får bevittna i Exorcisten).

Som en boll kommer jag tillbaks till dig - ja ha ha ha


Kommentarer
Postat av: Jonas igen

haha jag tyckte nog nästan dina musikbesatheter var roligare, typ bara höra pa Elvis i en manad, sen Army of Lovers, Bob Marley eller vad det nu kunde tänkas vara.

2009-06-16 @ 11:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0