Konstnärliga kalamiteter och kissande kvinnliga krafter

God afton Sverige

Min himmelske Fader måste hört min bön när jag vänligt men bestämt informerade om att jag inte orkade svettas mer. Han brukar ju för det mesta inte alls lyssna på mig utan mer vara obstinat, kanske för att jag bara ropar hans namn i svordomssammanhang. Det har Han nog varit lite tjurig över men har av någon anledning bestämt sig för att jag ska få min vilja igenom och fixade regn och såg till att Moder Jord började urinera igen. Undrar om det beror på att jag ska få kompensation för min misslyckade äggkokning.

Jag har åtminstone ingenting att klaga på när jag slipper gå ut utan bara kan ligga och gnessa runt i sängen hela dagen. (För den som undrar, nej jag är ingen arbetslös soffpotatis som bara går till micron och värmer frysta färdigrätter, jag pluggar och är alltså ett fullt fullbokat fruntimmer). Dagar som dessa slipper man till och med sätta på hunden regnjackan för han vill inte heller gå ut (jag försöker inte pimpa Rico som Paris Hilton gör med sina glosögda små råttor, chiwawor kanske det heter. Han luktar bara så väldigt illa när han blir blöt så man instinktivt reagerar med att få andnöd och krafsa på väggarna. Señor Rico är inte jordens fagraste hund men det är inte meningen att försöka få honom se ut som en heller, för det är ingen idé att tapetsera ett tvåmanstält från Rusta om man säger så).

Det är för den delen ingen idé att jag försöker pressa och bli brun nåt mer den här säsongen, det märkte ju jag det. Dom sista soldagarna möttes jag nämligen konstant av synen att det när det fanns ett enda moln på himlen så skulle det naturligtvis skymma sikten för mina viktiga solglimtar. Gud måste vara lika trött på mig som dom brukade bli på mig på Arbetsförmedlingen. Om jag övergår till att vara mer religiös än syndande alternativt går på bibelstudier så kanske vi kommer bättre överrens. Jag behöver nämligen ett bättre flyt när det gäller tvättider, det tar emot även för Ellinor när man måste köpa nya trosor för att alla ligger nergrävda i utsprängda IKEA-kassar.

 

Kom precis att tänka på någon mycket humoristiskt, när Erika var med om ett konstnärligt missöde. Hon var nämligen ute efter någonting grönt att pryda sin kropp med och kände för att göra en klöver på sidan om revbenen. När hon kom ut från tatuerarstudion frågade hon fundersamt sin väninna om det var tre- eller fyrklöver som sägs vara lyckosamma, varpå hon fick svaret att det var fyrklöver. Erika hade däremot tatuerat in motsatsen med bara tre blad. Men kära vän, jag får hoppas att dessa klöver kan ge dig ruter trots att du inte hade möjlighet att tillgå ett ess i rockärmen den dagen.



Massamazerati


Kommentarer
Postat av: Sackie

Jag hoppas verkligen att det där inte är sidan av hennes revben, ser mer ut som ett ben... Eller kanske en arm...

2009-07-19 @ 13:22:18
Postat av: Ellie



Ja det kan man ju spekulera i till döddagar! :) Sen finns det ju faktiskt dom som har kroppsdelar som ser ut som något helt annat, för att ta t ex Ingvar Karlsson vars ansikte ser ut som en skosula. Få förunnat!

2009-07-19 @ 15:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0