Förtrollningen med att vara en fåfäng friterad flugfångare

Hola

Jag har blivit tillsagd att öka tempot på uppdateringarna på bloggen så jag lyder därför order. Men jag måste påpeka att jag inte kan spendera lika mycket tid aktiv som alla andra, för med tanke på den procentuella andelen underhudsfett jag råkar sitta på så blir det mycket varmare för mig vilket också måste tas med i beräkningarna.

Kanske ska berätta om min nya hobby. Häromdagen inhandlade jag faktiskt en tjejgrej, en morotsolja med betakaroten man ska smörja in sig med som ska ha någon bra effekt när man är i solen. Det stog att man skulle få en "tan of the Islands" vilket kanske inte lät så lockande med tanke på att jag alltid blir kräftröd alternativt grisskär när jag har gett mig på att försöka sola utomlands men jag köpte den ändå. Så nu har jag kommit in i en ny period, att steka tills cellerna kokar. Men det står ingenting på flaskan att man efter att ha smort in sig drar till sig flugor. Då menar jag inte besök av en eller två stycken utan uppåt ett tiotal. Samtidigt. Det skulle ju kanske vara dålig marknadsföring, fast å andra sidan kanske det berodde det på nåt helt annat. Jag som trodde jag duschade till midsommar.

Min enda räddning i värmen har naturligtvis gått åt helvete och kraschat. När jag slår på fläkten låter det som att det fastnat en zigenare med 27 bestickset under kjolen i rodret på en finlandsfärja. Det vore ju dumt att låta den gå tills det börjar brinna för då blir det ju ännu varmare. Om jag led av delirium tremens kanske jag skulle tro att jag var på besök hos Sankte Per, nåt som i och för sig skulle vara trevligt om man kände sig ensam någon gång.

Drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0