Konsten att vara konsekvent konservativ mot kvinnoprodukter

Här har ni en person som lägger max 300 kr på smink/år!

Jag trodde aldrig jag skulle bli så tjejig och fjollig att jag skulle skriva om en skönhetsprodukt. Det hör till något som jag ger blanka fan i enkelt uttryckt. Det är knappt så jag vet vad det där man har på ögonfransarna heter. En gång fick jag höra att "du är så himla konstig, du har aldrig nånting att smörja sig med så när man är här får man minsann vara torr om händerna". Poängen är att om man inte är torr om händerna behöver man ingen kräm och gnessa runt med heller. Och det där med dag- och nattkrämer kan få mina inre organ att krampa. Jag förstår verkligen inte grejen hur jag än försöker att inte vara konservativ när det har med fruntimmersgrejer att göra, men det är faktiskt himla svårt. Däremot kan jag vara intresserad av att veta vad andra flickor håller på med när det gäller ämnet. Bara för att inte helt och hållet övergå till att vara karl.

Men precis som jag råkade köpa dom där guldfiskarna (som för övrigt tagit simborgarmärket och börjat röra på fenorna) så råkade jag köpa nåt som heter kastanjevatten. Det är väl vad det låter som antar jag. Nåt man ska dutta runt med och bli brun på en gång av, som alla för övrigt tror är en revolutionerande nyhet men som i själva verket fanns för typ 20 år sen. Jag har mina aningar om att det försvann på marknaden av en anledning, för det såg mest ut som att jag hade gnuggat in mig med en koskit när jag var klar. Fingrarna blev dessutom lila och det gick inte att få bort så det såg ut som att jag haft aktiviteter för mig bland nåt blåbärsris. Så dom som vet att jag kommer från vad man i stan kallar "landet", (1,5 mil från stan?) kanske tror att det är det man sysselsätter sig med där på dagarna. Plockar koskit och rullar runt i blåbärsris.

Det enda jag använder (för er manliga läsare kommer en något förenklad förklaring) är alltså det man har på ögonfransarna = mascara heter det visst, eyeliner = det svarta som är runt ögonfranskanten och eventuellt nån underlagskräm för att inte bli så rödmosig när man dricker alkohol och se ut som att det är det enda man gjort på heltid sen barnsben. Och resten som alla andra tjejer pillar runt med, anser jag inte att jag behöver. Varför omlackera en Volvo PV som inte är rostig?

Och snälla flickor, det finns inget mirakel på burk som kan få er att sluta åldras. För vad skulle hända om man började smörja in ett dagisbarn med en så kallad åldersteckenreducerande produkt, skulle den personen fortfarande se ut som fem år fast han/hon i själva verket är 30? Visst låter det lite skevt, eller är det bara i mina öron? Min öron som jag för övrigt sitter på ett huvud som inte blir insmort med varken ena eller andra anti-wrinkle krämen som kostar lika mycket som en halv månadslön. Och tro det eller ej, men det sitter kvar ändå och jag ser förhoppningsvis inte ut att vara 54 för det.


 

Och nu har jag även gjort något som jag inte heller riktigt stödjer i vanliga fall, lagt ut egotrippade bild på mig själv helt utan syfte. Är det så att jag börjar förvandlas till en kvinna?

Gillegiddegingin

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilka fina bilder! :) Elliefanter glömmer alltid hahahaha

2009-06-03 @ 11:02:06
URL: http://onlythoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0