Fyrkantiga oformbara ofräscha sockhus och att anlägga en golfbana

Då var det dags igen

Jag håller återigen på att rensa min garderob, något som inträffar ungefär varje gång efter att jag lyckats få en tvättid. Det beror på att det helt enkelt är för mycket så att man är tvungen att kasta in allting i en hög, och för att få tag på någonting måste man bana väg genom det stora havet av kläder, ungefär som när havet delade sig för Jesus. Sen kan man ju alltid diskutera hur sannolikt det är att vatten skulle forslas undan för att det kommer en skäggig gubbe inlindad i ett lakan. Eller någon annan heller för den delen. Men nu hade jag inte tänkt diskutera Bibeln utan min överfulla garderob. Är det någon som kan tänka sig att adoptera något plagg? Inte nödvändigtvis för att använda på kroppen, utan kanske att bruka som tält under Peace & Love-festivalen? Med några tältpinnar skulle mina gamla huvtröjor fungera utmärkt i både vind och blåst, och det är det 100% garanti på. Fast med i beräkningarna måste man ha att ingången till huvtröjetältet är själva huvan, vilket utesluter att man kan stänga igen efter sig. Men det brukar ju ändå vara så socialt på såna där tillställningar så om någon obekant kryper in kanske inte gör någonting.

Jag kan minnas de gula UFF-containrarna som fanns när man var lite yngre. Vad har hänt med dom egentligen? Kan det vara så att alla fattiga i U-länderna numera går runt i H&M och andra dyra märkesplagg, så att det inte längre behövs skeppas kläder dit? I såna fall, så borde dessa nästan vara ganska modemedvetna u-länder. Fast i och för sig så borde det ju vara 90-tals stuk på outfiten men det kommer nog snart tillbaka här igen, så man kan därför säga att u-länderna i såna fall skulle vara först med det.

Mat kanske det är lite sämre med, för det sitter väl kärringarna på välgörenhetsorganisationerna och äter munkar, bullar och dammsugare för för hela slanten. Och om man skaffar ett fadderbarn, så är det säkert bara någon som heter von Baconstierna som ligger bakom. Så sitter han säkert bakom sitt marmorskrivbord och klistrar igen kuvert med kort på små negerungar (mörkhyade barn på finsvenska, reds anm.) och skickar tillbaka. Så blir man kanske lite nöjd och tror att man låtit lilla Mogadozuewejdanahmagah fått rent vatten för dagen, fast det i själva verket är von Baconstierna som fått användning för pengarna och anlägger därefter en golfbana inomhus.


(personen bredvid containern
har inget med bilden att göra)


Nu har jag rivit ut ca 70 kg kläder som jag ska sparka tillbaka in igen. Fast den här gången lyckades jag slänga ett par strumpor som tappat formen. Jag har tänkt på att vissa strumpor har en tendens att bli fyrkantiga efter flitig användning. Vad kan det bero på? Det är väl ändå inte så att mina fötter inte har slutat växa. För då har jag ytterligare ett problem, att göra av alla mina klackskor någonstans och införskaffa dom där Graningestövlarna jag gått och lurat på i några år. Vad jobbigt allting blev, jag tror att jag får lov att börja gå runt barfota och i bara mässingen. Vilket i och för sig skulle vara en alldeles utmärkt idé, för där jag kommer hamna då har dom nog en underbar Selecta-automat med sån där choklad man t o m kan få grädde i. Det blir grejer det!

Dagens enäggstvillingar: skidåkaren Thomas Wassberg och en hårig ni vet vad (beroende på fantasi)




Ett skepp kommer olastat

Kommentarer
Postat av: Rejv_Kid_Loco

Ey du det är feta rejvet i en Uff-Container nära dig.

2009-04-30 @ 11:09:18
Postat av: Ellie



Ja om man bara visste vart den stog nånstans kanske man skulle ta sig en titt

2009-04-30 @ 12:11:07
Postat av: Linnea

jag tror det var moses havet öpnnade sig för...fast du kanske inte har läst religon A än?

2009-05-08 @ 12:41:16
Postat av: Ellie



Men Tivolind, gubbe som gubbe med en massa tyg och en stav. Vad skulle Moses ut i vattnet och göra? Tror dom hade för lite att göra på den där tiden

2009-05-08 @ 16:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0