Jag tänker, alltså lever jag?

Söndag igen! Vi vet väl alla vad Ellinor har för uppgift då,

att försöka genomlida dagen i ett utplanat läge. Efter gårdagen vill jag aldrig mer dricka, mest för att jag på senaste tiden blivit alldeles för klantig för att förtära alkohol.

...som när Thunlind varit ut på en roadtrip till Kupolen för att inhandla vinterjackor. Då råkade jag köra in på McDonalds drive in istället för mot parkeringen. Det blev både skrik och panik från Thundlinds sida eftersom hon går på nån slags diet och bara äter grönsakssoppa. Jag backade och skulle köra ut, då hon upplyste mig om att vi var på väg över en rabatt. Vi klarade oss dessvärre utan större skada (det hade ju varit trevligt med ett lasarettsbesök trots allt).

Och igår lyckades jag klämma lillfingret i toalettdörren. Jag har två teorier om grundorsaken till detta; det måste hänt på väg in till toaletten eller på väg ut. Antingen var jag nära att se ljuset och Gud Fader själv för jag var så pissnödig, eller så var jag så ivrig att få i mig mera öl så jag trampade ner alla i hela toalettkön i mitt försök att snabbt komma fram till baren. Det är ganska bra ändå att ha alkohol i kroppen när man skadar sig, eftersom jag inte gjorde denna upptäckt förrän idag. Ganska behändigt att bara kunna trampa på och agera ångvält fast fingret håller på att ramla av.

Jag har med andra ord lite svårt att skriva, när fingret är svullet och lyser lika blått som Thore Skogmans näsa. Kunde kanske i alla fall glädja någon som är skadeglad.

Blurr

Kommentarer
Postat av: nanni

hahahah! Jag dööör!

2008-11-30 @ 21:46:34
Postat av: Ellie

neej nanni, gör inte det! haha ;)

2008-11-30 @ 22:25:24
URL: http://elliefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0