Ett stycke om ultrarapid och leende cyklister...

...och att vara gravid i 15 år

Finns det någon mer än jag som blir oerhört stressad av överdrivet lugna och harmoniska människor? Såna där som går runt och strosar med händerna i byxfickorna, och blundar och ler samtidigt som dom cyklar. Vilket i och för sig inte verkar så genomtänkt, men i somras såg jag faktiskt en sån tant.

Vad är det som säger att alla gravida ska vara det i nio månader? Skulle det inte vara festligare om vissa var tjocka och gravida i flera år. Så kan man sedan samtala om hur lång tid det är är kvar innan det lilla knytet kommer, och gissa på 15 år. Fast egentligen borde magen då vara lika stor som ens egna storlek. Det innebär ju att man skulle föda en finnig och ful tonåring. Nej usch, det är väl tur att man vet när saker och ting ska hända på ett ungefär så man inte får en massa oväntade överraskningar.

Kan man verkligen bära ihjäl sig? Det finns ju ett talesätt som säger "den late bär hellre ihjäl sig än att gå flera gånger". Då skulle jag vilja fråga vad det är för grejer som man kan dö av om man håller i och flyttar från punkt A till punkt B. Det måste ju vara riktigt skadliga grejer, eller så tunga att man bryter ryggen. Hur sannolikt är det dessutom att man hellre går sin egen död till mötes än att gå en gång till?

Och nog kan man tycka att det finns andra saker jag kan hitta på än att skära tomater så att dom liknar tulpaner. 
Fast om jag skulle börja filéa potatisskal eller makaroner tror jag bestämt att man måste börja fundera.

Pling pling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0