A woman's gotta do what a woman's gotta do

Plöstligt händer det!

Det kändes som taget ur en Triss-reklam när jag tog steget att fatta ett stadigt grepp om dammsugaren. Fick en ny av mamma och pappa idag, världens bästa föräldrar har jag :) Det har råkat blivit så att jag aldrig dammsugit hela min lägenhet på en och samma dag. Egentligen inte ens samma vecka, för den delen. Och som jag dammat, gnidit, putsat och gnuggat frenetiskt idag. I hela 8 timmar. 7 sopkassar med skräp blev burna över tröskeln. Lyckades t o m slänga några trasiga cd-fodral. Det måste ju ändå betyda att jag inte lider av tvångssyndomet att samla på saker och skitgrejer. Vet inte riktigt vad det är som är fel, man brukar säga att om katterna äter gräs så blir det regn. Om Ellinor dammsuger överallt så kanske det är Armageddon och självaste domedagen som närmar sig, så det är  nog bäst att bunkra upp med konservburkar och diverse överlevnadsprylar. Men jag måste erkänna att jag blev jävligt förbannad när jag i en halvtimme försökte få upp badkarsfronten på sin ursprungliga plats, men den fortsatte ramla ner och skapade sånt oljud som kunnat få vilken dövstum gammal tant som helst på krigsstigen.

Eftersom denna dag inte bjudit på några nämnvärda saker överhuvudtaget, fyller jag ut skiten med lite bilder istället. Jag gick faktiskt (hör och häpna) en tvåtimmars promenad med Ricochet idag. (För den som inte vet vad en Ricochet är, kan jag lite i förbifarten nämna att det är det som händer när ammunition eller andra projektiler studsar mellan väggar eller andra ytor. Skulle kunna påstå att det är precis min galna hund gör om dagarna.)



   
   

Piripiri


Kommentarer
Postat av: Nanni

gulliga ricko!

2008-06-30 @ 23:10:09
URL: http://tankeotid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0