Kan någon fixa värmen tack

Jag behöver luft!

Jag vet inte vad jag ska tycka om att det är 35°c ute och 29°c inne. Det bästa sättet att stänga värmen ute är väl att sätta sig i garderoben, men jag vet inte om jag har sån stor lust att spendera sommaren där inne heller.
Igår var jag och Linnéa på en mindre roadtrip, fast denna gång inte ens över kommungränsen. Hon kom till mig klockan nio, då var jag redan i full färd med att tvätta min 11:e Ikea-kasse från gårdagen. Efter det åkte vi till Stångtjärn med Rico och kämpade oss ett varv runt sjön. Det tog bara 25 minuter men det kändes som att jag aldrig skulle få återse min gamla Mercedes på grusparkeringen igen.

Efter det åkte vi till Falujungrun och åt lunchbuffé tillsammans med alla lastbilschaufförer och denna gång även snickare. Återigen uppkom Linnéas dilemma; "Ellie, du måste hämta mer åt mig. Du MÅSTE! Jag kan inte gå själv. Alla har redan sett mitt berg med pannkakor!"  Men jag vågade inte jag heller, för vid bordet mittemot satt det en man med ett blått och ett brunt öga och såg ut att vara besläktad med Svartenbrandt. Så vi åkte vidare ner på stan där vi hasade runt ett tag, utan att faktiskt köpa nånting. Sen satte vi oss på ett varsitt lejon vid Geisliska och gick in i en värmekoma, som vi lyckades ta oss ur efter en stund. Vi åkte och jag släppte av Linnéa och det var det sista jag kommer få se av henne tills i augusti. Helt sanslöst hur man bara kan lämna mig åt mitt öde här. En hel sommar. Fatta vad mycket som kommer gå galet utan min personliga assistent och livsstilscoach!


Ute i skog och mark - det måste synas att vi är på väg att kasta in handduken


Vi klappade en vad
nu var för någonting

Och idag har jag varit på stan och träffas min lilla Jonas! Det var trevligt. Vi gick till Kopparhatten och åt blåbärspaj och drack Guanabanajuice. Eller ja, Jonas tog det. Men jag var förstås tvungen att beställa samma sak eftersom jag lider av sån beslutsångest att jag inte vet vad jag vill ha. Och när jag väl beställt så vill jag ha det den andra vill ha, så är jag där och pillar i mig av det istället.
Vi pratade om att han ska åka till Indien ensam i närmare två månader! Helt ofattbart grymt. Själv skulle jag ju inte klara mig längre än gaten på Arlanda. Dessutom skulle jag inte stå ut med mig själv som enda sällskap. Och han ska dessutom bara ha typ två ombyten med mig. Det är för mig ganska ofattbart, då jag själv packade en kabinväska samt två stora handväskor för att vara borta i Sandviken i tre dagar. Vill inte ens tänka på hur många väskor jag skulle behöva för att vara borta så länge. Så det är väldigt beundransvärt och modigt! Det skulle ju inte skada att följa med ett tag. Nog skulle jag klara av att snurra in mig i en Sari, diskutera elektronik med en indier och se glad ut.


Inne på museet,
dom var bara så
söta och konstiga

Efter det flanerade vi lite på stan och tittade på kläder. Jonas har en tendens att alltid hitta kläder och sätta framför mig som jag absolut inte skulle passa i. Sånt som jag bara ser hemskt putslustig ut i. I och med att det dessutom är nåt slags galet sjömanstema till mode så är chansen för mig att hitta någonting ganska obefintlig. Om jag skulle använda något sånt, skulle det bara fattas en mustach så skulle jag se ut som en tvättäkta sjöman från 1952 med rökröst och tatueringar. Vilket jag ju i och för sig kan identifiera mig med.

Dags att göra ett kommunbyte igen, imorgon bär det av till Avesta och systrarna Norman. Det är Magda som fyller år men jag får träffa Erica också, gissa om det ska bli helt sjukt kul att se dom. Erica har jag inte sett på hur länge som helst. Efter det blir det förmodligen utgång på nåt klatchigt uteställe med massa bärs och annat man kan behöva i den här värmen.

Dropp dropp dropp (ljudet från min panna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0