Surströmming & potatisgratäng

Ja, fast som tur är inte i kombination.

Har faktiskt inte ens ätit surströmming. Eller ja, en gång måste jag erkänna att det hänt fast det kan man ändå säga var på en smärre vinfylla. Men jag blev chockad när jag öppnade mitt kylskåp och det luktade precis så. Jag kom senare fram till att det berodde på att jag hade lämnat en rödlök från salladen jag åt tidigare, liggandes i kylskåpet. Helt omedvetet relaterade jag till kombinationen lök och surströmming, säkert från tidigare ungdomsdar när man blivit utsatt för lukten på ett eller annat sätt.

Dagen har varit ungefär som alla andra dagar, förutom att kvällen bjöd på världens godaste mat som min lilla Milla tillagat. Gick hem till henne och drack lite vin, helt plötsligt dukades det fram tallrikar och potatisgratäng tillsammans med kött (som t o m var marinerat). Tjejen påstår att hon inte är duktig på att laga mat men det var gudomligt! Riktigt gott.
Vi satt där och snackade skit om killar (ett oändligt samtalsämne) och jag fick höra om en historia om hur en vän (utan att nämna några namn) hittades i ett kylskåp, ståendes och sovandes, med en köttbulle i munnen. Kan det bli mer galet?


The top chef Milla

Imorgon bär det iväg till Parkero, för Noomi fyller år. Har inte hunnit köpa någon present men att jag är där med min egna existens borde väl ändå räcka. Får träffa Jonas också!

Det kanske blir en liten shoppingrunda ner på stan på förmiddagen, som jag och Milz lyckats få till en helgrutin varje lördag. För att köpa saker man varken har råd med eller behöver, som man ändå får lämna tillbaka på måndag. Poängen är ändå att man köpt det.

Har jag förresten nämnt vem inspirationen till mitt köp av gymkort är?
Nanni min lilla pärla!

 



Tjipp tjipp

Kommentarer
Postat av: Nanni

tack vad fint du skrivit om mej!

lycka till med gymet då! :-)



kramar!

2008-07-19 @ 18:11:12
URL: http://tankeotid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0