Ett överraskande lådsystem

Me, myself & Elvis





Ja, jag har så mycket skräp i mina lådor att jag blir lika överraskad varje gång jag öppnar. Gissar på att jag kan ha förträngt den intensiva passionen jag hade för Elvis en period i mitt liv. I ett svagt ögonblick i en video från en fest precis innan jag skulle till och däcka, säger jag "ja, men om jag vore kille skulle jag typ vara.. Henrik Åberg! Jag ba tjäna pengar på att sjunga som honom!" (För den som inte vet vem det är, så är eller ja var det Sveriges främsta Elvis-imitatör ett tag. Om inte minnet sviker mig. Vilket det ju också gör, det här var ju 4 år sen. Jag som knappt minns vad jag gjorde igår. Kanske är dags för mig att hitta någon annan död människa att bli halvfanatisk i, för att fördriva min tid på bästa möjliga sätt.

På kvällningen gick jag ut och slog ner arslet på gården och snackade lite skit med Milla ett tag. Och såhär somrig och fin skulle man kunna se ut om man vore hennes enäggstvilling.





Sen funderade jag på vilken manisk gräsätare (vegan heter det va?) som kan tänka sig att dricka Hibiskus? Nog för att jag började undra vart världen var på väg när man började trycka ner lime i precis allting, men att börja pressa ner krukväxter och dylikt, är inte det att gå lite till överdrift? Är det så det ska vara, kan ju jag bli den första att lansera jordgubbsmilkshake med Ölandstok eller kaffe latte med Pelargon. Det låter som en lockande idé. För den delen så tror jag att man hittar på smaker som man tror sig veta vad det smakar, som t ex kaktus. Finns det verkligen såna konstiga människor som provat? I såna fall så tror jag mig veta hur en plankstek med inslag av asfalt smakar. Eller lasagne med sås gjord på björksav. För den delen, varför inte kotlettrad med örtkryddor och 95 blyfri oktan-marinad? Pizza toppad med ytskiktet från en gammal sadel som tillhört Olga, 89 från Vänersborg låter ju spännande. Mer kulinariskt än en indisk kycklinggryta med rövsvett från Edsbyns alla snickare och mattläggare kan det ju inte bli. Nja, tror vi sätter punkt där. Usch så jag säger. Jag kan nog acceptera kombinationerna med lime trots allt...

Hejhej

Kommentarer
Postat av: milla

haha du är så grymt rolig...fattar inte vart du får allt ifrån=) och ja jag var faktiskt lite somrig idag för ovanlighetens skull. konstigt det där att man blir glad av lite färg ist för svart & vitt!

2008-07-29 @ 00:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0