Kom att tänka på några saker...

...såhär på kvällskvisten.

Att man sällan eller aldrig ska falla för låga priser. För tänk vad sjuk man kan bli. Förmodlgen inte sängliggande och döende kanske, men närapå.
Idag när jag var och handlade på City Gross så tog jag mig en titt på fetaosten. En sort var nedsatt till 2 för 35:- istället för 25:- styck, dvs att man sparar 15 kronor. 15 riksdaler rikare för att äta något som gick ut för 16 dagar sen, det är härligt! Dom tar vi.
Sen blev jag så fruktansvärt upprörd på de allra flesta artiklarna som jag letade efter bäst-före-datum på.
Så ser man på etiketten att det står:

Används före: Se datumstämpel.

Men snälla nån, var det inte den jag letade efter då?! Skulle det inte vara så mycket enklare om dom satte ut datumet där, istället för att irritera personen i fråga till max och upplysa om att man ska fortsätta leta på burkjäveln, exempelvis på locket eller nedre kanten?

I övrigt så har min dag varit rätt packad med aktiviteter för en slö hjärna. Har bland annat varit ute och joggat och spårat med Ricochet i skogen. Det gick bra och han sprang inte bort. Hade varit rätt jobbigt att fått reda på att Bertil Johansson från Vingåker hittat kissande hund som ser ut som en gråbock, under en gran utanför hans vedbod som hans svåger byggt 1954, som för övrigt var året då han träffade sin fru Barbro, som också är Lill-Babs riktiga namn. På tal om riktiga namn så heter säkert inte Peppe Eng just Peppe, utan säkert Per. Som utsökt får mig att tänka på en sommaräng någonstans på vägen mot Sandviken där det finns ett ställe som heter Sibbersbo, där det inte kan bo många människor. Och när jag ändå är inne på det där med obefolkade byar, så var det väl för grabbarna i Den sista färden där dom stötte på diverse löst folk och inavel. För att fundera lite på det, så är det vad som kan hända om man inte steriliserar alternativt kastrerar en kull med kattungar som så småningom blir könsmogna. Och ordet könsmogen användes flitigt på sexuallektionerna med en lärare som blev lite smått röd i ansiktet. Röd i ansiktet kan man även säga att jag blev idag när jag handlade och gick in i en stolpe, då jag samtidigt skulle titta på hyllan med pasta. Och att pasta är rikt på snabba kolhydrater kan vara bra att veta om man vill utesluta sådana ur sin kost. Kost är något man tydligen skall variera, då är det inte bra att äta exempelvis dillkött 9 dagar i rad. 9 dagar i rad har jag någongång i mitt liv lidit av PMS. När jag ändå funderar över bokstavligt förkortade sjukdomar, är TBC säkert inget man tackar ja till om man slipper. Fattigdom och svält, trångboddhet samt brist på utbildning och information bidrar väsentligt till att tbc är ett stort folkhälsoproblem. Fokhälsoproblem kan man kanske även säga att den svenska avundsjukan är. Och att vara avunsjuk förväxlar många ofta med svartsjuk, och väljer fel ord i fel sammanhang. Något som hänger samman är inte Skåne och Danmark, vilket vissa kan tycka är lite synd. Synd skulle det vara om man satt på tåget och började leta febrilt efter sin mobil och fråga folk om man sett den, när man fortfarande pratar i den. Prata i telefon är något som alla tycker är roligt, fast ingen tänker nog på hur många bakterier som frodas under knappsatserna. Knappsats är något som sitter på en permobil som oftast körs av en på något sätt invalid person. Det ordet upptäckte jag för tre dagar sen inskuret på väggen nere i min källare. Och i min källare kan man inte bara hitta saker som folk inte vill ha, utan även silverfiskar med dom bästa stamtavlorna. Stamtavla lär travhästen Järvsö Fax ha en ganska fin, vilket leder mig in på att det är just därifrån Lill-Babs kommer.


Barambarambaram


Kommentarer
Postat av: Nanni

vad roligt inlägg! jag älskar sitt sätt att skriva!

2008-07-15 @ 09:46:35
URL: http://tankeotid.blogg.se/
Postat av: Nanni

uppdatera!

2008-07-17 @ 09:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0