Några stycken segt kött


Den här dagen har inte heller varit särskilt händelselik, inte direkt till min stora förvåning. Har lyckats koka pasta utan att hälla i nytt vatten ett antal gånger vilket jag är ganska nöjd med, samt att jag varit på gymmet med Martina. Det är ganska lustigt vilken ögonsten hon tycks vara i de äldre männen ögon, för när hon ska träna röven lyser blickarna genom lokalen som att det skulle vara laser. En gång var det en gubbe som förföljde henne vid varje maskin hon var vid, och vi kunde även notera att han gjorde om samma övningar flera gånger för att få en så bra utsikt som möjligt. Det är ungefär vid det laget man känner att ens kräkreflexer fungerar utmärkt, om man någon gång skulle fundera på om dom blivit inaktiva. Vi har hursomhelst kommit fram till att dessa män inte är lammkött utan snarare segt kött.

Det börjar dra ihop sig till juldagen och dagen som jag taggat inför ända sedan 26:e december förra året. Ja, så illa är det faktiskt. Jag har ett flertal gånger fått frågan hur jag egentligen orkar ha energin inför detta och jag börjar undra själv. Man betalar en rätt stor summa för att komma in och trängas bland folk (som det visserligen alltid är på krogen) och ens djuriska instinkter lägger sig på en extremt hög nivå. Det enda som gäller är att ta sig ut med livhanken i behåll, vilket är lättare sagt än gjort. Chansen att man träffar på dom som för sju svåra år sen flyttat härifrån är så minimal, men ändå går alla omkring i nån slags förhoppning om att man ska se en bekant själ.

Jaja, det är jul, alla kommer hem, halleluja och prisa gud. "Aaha, vad gör DU nuförtiden då?" Men skit i det du, sköt ditt så sköter jag mitt. Undrar vad man ska dra ihop för fantastisk lögn detta år och vad man ska välja för yrke. Civilekonom låter ju inte så dumt. Fast sen måste man ju faktiskt försöka hålla sig på en något realistisk nivå, och alla förstår ju att jag inte skulle kunna bli civilekonom. Jag som inte ens förstår det där som händer i kassan när man köper något och dom undrar "har du en krona?" Då står jag alltid och funderar vad dom ska med den till. IQ Bill Gates vill jag lova!

Nu har jag pluggat så fruktansvärt mycket att jag skulle kunna få för mig att gnessa på trappräckena ända ner till bottenvåningen. En viss nivå av att jag håller på att bli tokig är alltså på väg att infinna sig och därför bäst att slå igen butiken för idag och hoppas att man överhuvudtaget får uppleva morgondagens ljus.

Bitterlemon

Kommentarer
Postat av: Martina

Hahahaha åh älskling lika rolig som alltid

2008-12-19 @ 21:59:22
URL: http://theamartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0