Ett litet inbördeskrig i juletider

Vill dom ha den ryska nationalsången på högsta volym,

om och om igen, så ska dom absolut få det. Satt uppe och pluggade till halv fem imorse så man kände sig ju lite halvsliten när man vaknade till musik som fick trumhinnorna att vibrera. Om man tänker sig att man satt 75% av afrikas invånare i en liten hydda med bara en trumma, så lät det. Med inslag av några slags gallskrik som hörde till musiken. Detta inträffade kl nio, vilket jag kände inte riktigt var var jag behövde höra. Jag lyckades (jag vet inte hur, av ren och skär utmattning gissar jag) somna om. Efter en timme eskalerade ljudnivån och vid den tidpunkten så att det lät som att mina kära grannar hade ett litet kafferep i mitt vardagsrum.

För tillfället spelar jag en persisk låt så att fönsterrutorna skallrar, men risken finns ju att dom bara tycker att det låter bra. Så det är därför som den ryska nationalsången är ett väldigt säkert kort, för vem tycker egentligen att den är bra. Nåt som säkerligen inte uppskattas är nog God save the Queen så den får klinga ut lite senare.

Tro inte att jag är bitter, det är ju snart juldagen. Då ska man vara glada. Skit i julafton, mindre viktigt vem som gick och dog och genomförde en random återuppståndelse. Julen handlar ju totalt om öl, sprit och uppenbarligen om vem som kan spela sitt hemlands musik högst. Men vid närmare eftertanke så är jag ju inte från nåt av länderna vars nationalmusik jag spelar så det får helt enkelt bli nåt i stil med typ Sven Ingvars. Men min slutsats är fan ta dom som började med alla dessa traditioner, det är utan tvekan det jävligaste man kan råka ut för som människa. En skrikande, walande Maria Carey i varenda affär, annars nån liten unge som sjunger om att morsan är otrogen med jultomten.

Jag gick in på Youtube och såg att det fanns ett klipp med Tommy Körberg där han framför O Helga natt, och beskrivningen var "Tommy tar i så han skiter på sig. Maffigt!" Oooooh ja, det låter spännande att se när Körberg tar i så att ringmuskeln ger vika. Verkligen. Julstämning liksom!
Nej, nu får man ta sig en stänkare och krypa under täcket igen. (Ska man bli tvungen att informera om all ironi? Hm, vi befinner oss i Sverige.. så ja antagligen).

God Jul

Kommentarer
Postat av: terés

Tänk om våra två hjärnor hade den highteca installationen blouethoot,vilket jäkla kackel de skulle bli när vi baffann oss nära varandra...;)

2009-01-07 @ 11:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0