Berättelsen om solstolen

Hej och hå

Tänkte berätta en historia som jag fann väldigt underhållande. Det var så att mamman till min kära vän (utan att nämna några namn) en dag såg sig i spegeln och tyckte att musklerna blivit för få och fettet för överflödigt eller någonting i den stilen. Hon funderade över hur hon skulle kunna lägga sig på en strand när det såg ut som att rädda Willy själv strandat. (Nu vet ju jag att denna kvinnan inte är så överdimensionerat stor som hon själv tycker). Så hon kom på ett sätt att läsa detta problem. Hon behövde en solstol! En som fick henne att se snygg ut från alla vinklar. Hon åkte därför runt till massa olika affärer som hade stolar, provsatt alla och kände efter hur hennes kropp förhöll sig till sittredskapet. Nog för att kläder ofta kan få en kropp att se mindre ut, men nu vet vi även att stolar också kan göra detta underverk. Till slut hittade hon Stolen med stort S som fick henne att se smal och snygg ut. Hon skulle sedan iväg till stranden med sin stol hon var så nöjd med, och några små barn, men upptäckte då till sin stora skräck att hon glömt den hemma. Ja, hur skulle hon kunna existera på det där stället, om hon inte hade sin stol? Det gick ju bara inte. Så, dom små barnen som var så lyckliga över att äntligen få bada, fick vackert ta sina armkuddar, badringar och allt vad det kan ha varit och åka hem.
Fick sedan höra att den där stolen minsann ska med till alla världens hörn i höst. Att den ska bli inpackad i en stor svart säck med silvertejp och åka rullband i Thailand. En sån där bra stol måste jag ju nästan se mig omkring efter.

Hazzahazza

Kommentarer
Postat av: Nanni

en "BADEN BADEN" - stol från rusta? fnissar.. gud vad knäppt, en solstol alltså? hahaha!

2008-08-02 @ 19:51:57
Postat av: Ellie

jaa, faktiskt så tror jag att så var fallet.. haha ;)

2008-08-03 @ 14:23:09
URL: http://elliefant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0