Kottar? och baksmälla

image2 

Min stackars kropp!

Helt sanslöst förfärligt vad jobbigt det är för mig idag!
Snacka om att Nanni är förnuftig som säger att man inte ska dricka så man mår såhär dagen efter. Sååå rätt så, men sååå knepigt att få till det där med alkoholmängden! Men gud vad skönt det kan vara att bara ligga i sängen. Men jag lär nog upp förr eller senare (jag föredrar senare) för jag ska köpa present åt en 5-åring. DET blir säkert lyckat! Jag som absolut inte minns vad jag gjorde förra veckan, hur ska jag kunna minnas vad jag tyckte om att leka med när jag var 5 år?

Några små ideér bara som jag faktiskt kan minnas vagt att jag själv gjorde.. Räcker det inte med en gammal sillburk? Diskad och så. För jag tyckte det var kul att fånga djur när jag var liten. (Eller som jag brukar säga, jag har aldrig varit liten, bara yngre).
Eller en stor sten man kan leka affär bakom?
Kanske en blå trädgårdstunna hon kan rulla runt i?
Varför inte bara plocka en påse med kottar och köpa en tändsticksask så hon kan göra typ en kottkoloni?
Ett gummiband hon kan knyta fast i varsitt handtag på cykelstyret och leka att den är en häst?
En studsboll är ju inte dyr, den kan man kasta upp på taket ända tills den fastnar i stupröret.
Annars kan man bara placera ut ungen i en liten skogsglänta nära vatten, så kan hon döda myggor och lägga dom på hög och tävla vem som får flest. Men då måste hon ju ha en lekkamrat och det är väl där jag kommer in i bilden antar jag. Jag känner inte TVÅ 5-åringar, så därför får jag ju fylla i adoptionspapper och se om det går att få tag på en liten iranie eller nåt annat litet barn ute i världen som är villig att sitta och klappa ihjäl lite mygg. För nog tror jag att han/hon hellre blir myggbiten än att få granatsplitter i ryggraden. Fy så hemskt. Och sen när födelsedagsbarnet haft sin födelsedag med myggtävling, vad ska jag göra av mitt adopterade barn då? Då sitter man snart där i en husvagn på en camping i rosa träningsoverall och lyssnar på Vikingarnas bästa kramgoa låtar, och har en unge som inte påminner alls om mig, som är bitter över att han hunnit bli 34 år och inte vet vilka hans riktiga föräldrar är. Och eftersom jag vid det laget säkert slarvat bort papper så vet han inte vart han kommer från, och gissar därför på Irland. Han kommer även att undra varför han inte är rödhårig som alla andra irländare, och så blir det en massa jobbiga följdfrågor.

SÅ, jag tror att målarfärger i födelsedagspresent får duga.

G'day mate!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är för rolig du... kommer uppskatta dina inlägg! Och varför får jag upp konstiga bilder i mitt huvud när jag läste blåa tunnor?? Var jag med på den leken?? eller har jag också varit lika knäpp som du en gång i tiden?? Kraaaam

2007-07-04 @ 19:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0