Inbördeskrig


Jävla kärring!

Nu har hon gjort det igen och jag vet varför!
Jag pratar om min granne, en vinpimplande tant som är elak mot alla små utlänningsbarn som leker så snällt utanför porten. Hon säger att dom kan gå och kasta grus och föra oväsen nån annanstans, typ hemma hos deras mormor än utanför hennes hus. Hon är alltså en kallblodigt grym kvinna som tycker om att dricka vin kl 11 på dagen.
Så var det så att hon höll på att föra ett himla oväsen själv utanför min dörr en dag när jag skulle åka ner med hissen. Då stog hon och svor över en två meter hög stackars växt. Hon pustade och stånkade och berättade att hon tänkte lämna den i trapphuset för hon ville inte ha den kvar. Då tänkte jag i mitt stilla sinne att jag behöver ju lite mer växter hos mig och frågade lite försynt om inte jag kunde få den istället.

"ABSOLUT! Och KOM får du se, jag har en till förstår du! Ja, min far har ju gått bort så nu har jag så mycket växter och du vet att min väninna har ryggskott och hon skulle ha växterna men nu är det inte säkert att hon kan komma så om hon inte gör det så kan ju alltid du ta dom ja det är ju så svårt att göra av dom nånstans inte har jag lust att dom ska stå här och samla damm ja det är lite stökigt man har ju inte hunnit städa riktigt jag har ju jobbat på ett äldreboende förr i tiden jag också ja för jag har sett att du har haft såna kläder på dig när jag sett dig på gården ja nog trivdes jag med det jobbet allt och titta här den här har jag beskurit och stöttat upp så den här kan nog säkert ta sig igen vill du ha den jaha men vad bra då säger vi så oj ja den är lite tung men den är ju fin lite dammig kanske men det är ju bara att torka av ja och mina pelargoner dom växer så in i norden ja men då säger vi så tack ska du ha!"

Jag slängde väl ur mig att hon kunde få nåt för dom stackars dammsamlande växterna men det hörde hon nog inte.
Och idag, för andra dagen i rad så står hon och suger och suger med en sugpropp i sin diskho så nu börjar jag bli lite paranoid och fundersam om det inte är så att tanten kanske ändå hörde vad jag sa och har tröttnat på att vänta på min lilla tack-present? För när hon står sådär och pumpar maniskt så får nämligen JAG stopp i MIN slask också! Det har alltså börjat ett inbördeskrig på våning 6, och vem vet när det kommer upphöra? Det är nog inte förrän hon får något billigt vin som hon kan dricka till filen och flingorna på morgonen.

Suck. Igår bestämde jag med en kompis att hon skulle följa med ut till mina föräldrar. Kanske ska förklara att det inte är så att hon typ är rädd för dom eller nåt, utan hon har nog snarare spenderat mer tid hemma hos mig och mina föräldrar när vi var yngre än vad jag gjort själv. Hursomhelst så bestämde vi att vi skulle åka på eftermiddagen när jag slutat jobbet och så ringde jag väl henne totalt 11 gånger och skickade några små stress och tjat-sms. Sen så ringde hon upp och sa att hon hade haft mobilen på ljudlös etc etc och att jag nog kunde ta och bege mig själv, för hon var nog inte klar förrän om två timmar. Och då sa jag att hon kunde ringa mig när hon var klar, då svarade hon att jaaa vi får ju se om det inte blir för sent.

Tack gudjävel, för att du givit mig vänner som man ska behöva vänta på i all oändlighet. Ska jag sitta här och bita på naglarna, röka och stirra på albanerna som piskar mattor i huset mittemot, medan jag ska vänta? Vänta, vänta vänta, vem orkar! Nä, tacka vet jag logdans som Lasse Berghagen skulle sagt.


Kommentarer
Postat av: Madameh

Du skriver som en författare! Jag läste bara somhastigast men detvar hur bra som helst.
Jag jobbar själv som författare och skribent.
Jag tycker också det var kul att läsa Tacka vet ja Logdans...det är ett ordspråk jag brukar köra med rätt ofta
nu med
;)
tack för att man får delta i det du skriver. så kul.
MVH MadameH

2008-03-15 @ 05:16:03
URL: http://madameh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0